Goede communicatie met en in je team is belangrijk. Als leidinggevende zorg je zo dat jouw mensen zo goed mogelijk en gemotiveerd werken. Maar ook beter samenwerken als collega’s begint bij goede communicatie. In deze training leer je hoe je signalen opvangt en een goed en constructief gesprek voert. Voor betere communicatie met elkaar!
Soorten teams en kennis verschilt per organisatie. Daarom stemmen we de training af op wat bij jullie past en wat nodig is. Voordat we langskomen hebben we altijd contact hierover. Hieronder lees je een algemene beschrijving van de training.
Communicatie heeft een grote invloed op hoe je team functioneert en hoe lekker iedereen in z’n vel zit. Is er een open cultuur bij jullie? Of schuiven mensen zaken liever onder de tafel? Worden conflicten direct uitgepraat? Of liever vermeden? Goede aansturing en samenwerken begint bij effectieve en betekenisvolle communicatie. Dit beïnvloedt de sfeer op de werkvloer. En in hoeverre jouw mensen actief meewerken aan je bedrijf.
In deze training gaan we in 2 dagdelen aan de slag met goed en doelgericht communiceren. De training kan speciaal voor leidinggevenden worden ingezet, maar ook voor hele teams. We behandelen de theorie van verschillende communicatiestijlen en gaan in op objectief feedback geven. Ook kijken we hoe je signalen van je mensen oppikt en een goed gesprek voert: gespreksvaardigheden. We kijken welke verantwoordelijkheid jij hebt en hoe je daar naar handelt. Met verschillende werkvormen krijg je inzicht in jouw manier van communiceren en het effect daarvan. Zo ga jij gesprekken nooit meer uit de weg!
Hanneke - trainer van Vitalr
Heb je een vraag over deze training of wil jij je direct aanmelden? Wij helpen!